انهدام باند جاعلان هویت و مدارک در کشور


مأموران پلیس آگاهی به شناسایی و انهدام باند جاعلان، سارقان و کلاهبردارانی موفق ‌شدند که با استفاده از جعل هویت و اسناد و مدارک کلاهبرداری می‌کردند.

مأموران پلیس آگاهی به شناسایی و انهدام باند جاعلان، سارقان و کلاهبردارانی موفق ‌شدند که با استفاده از جعل هویت و اسناد و مدارک کلاهبرداری می‌کردند.

سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ و عظیم در این زمینه گفت: اوایل امسال مردی به پلیس آگاهی مراجعه و اعلام کرد ماشین گران ارزش و قیمت وی توسط فردی ربوده شده است.

وی ادامه داد: بر اساس اظهارات مال باخته یک دستگاه ماشین گرانارزش و قیمت او در روزنامه آگهی شده و سپس فردی برای خریداری ماشین با مالباخته تماس گرفت.

رئیس پلیس آگاهی ادامه ماجرا را از زبان مالباخته این گونه بیان کرد: فردی برای خریداری خودرو و ماشین با من تماس گرفت و پس از پسندیده شدن خودرو و ماشین از سوی او به من یک فقره چک تضمین شده بین بانکی داد و برای سند زدن و تعویض پلاک در دو روز آینده با من قرار گذاشت. اما زمانی که به بانک برای نقد کردن چک مراجعه کردم متوجه شدم که چک جعلی است و اسناد و مدارک هویتی این فرد نیز مانند چک جعلی هستند.

محمدیان در رابطه با پیگیری این پرونده گفت: با ورود مأموران آگاهی به پرونده و به دست رسیدن تعدادی پرونده مشابه کارآگاهان ما دریافتند که یک باند حرفه‌ای جعل هویت و مدارک، با افتتاح حساب در بانک‌ها با استفاده از اسناد جعلی به کلاهبرداری و سرقت از مردم می‌پرداختند.

وی ادامه داد: مشخص شد که 17 خودرو و ماشینی گران‌یمت به وسیله این باند و با شیوه‌ای مشابه سرقت شده است.

محمدیان تأکید کرد: اعضای این باند با وجود اینکه همگی سابقه‌دار بوده‌اند اما به علت تغییر مداوم چهره‌ توسط پلیس شناسایی نشده بودند و مدت‌ها از دستان پلیس فراری بودند.

رئیس پلیس آگاهی تأکید کرد: با شناسایی یکی از اعضای باند و اعترافات وی به دستگیری 19 نفر از سارقان، جاعلان و کلاهبرداران حرفه‌ای موفق شدیم که در قالب یک باند سازمان یافته شدیم. باندی که به جعل هویت، کلاهبرداری، سرقت و جعل مدارک خانه‌ها و زمین‌های بلامالک اقدام می‌کرد.

رئیس پلیس آگاهی  در مورد نحوه آشنایی اعضای باند با یکدیگر گفت: این اعضا همگی سابقه‌دار بودند و در طول دوران زندان با یکدیگر آشنا شده و گردهم آمده‌اند. یکی از اعضای این باند زن و 18 نفر دیگر مرد بودند.

جهت اطلاع از آخرین تغییرات وب سایت نازترین در خبرنامه وبلاگ ثبت نام کنید:




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



پنج شنبه 18 مهر 1392